tisdag, september 19, 2006


Billie the vision and the dancers-Summercat

Jag har varit så otroligt glad de senaste dagarna, utan direkt anledning. Jag har nynnat, skuttat runt och sjungit, dansat galet på borden, skrattat så att jag gråtit, pratat konstant hela tiden och mått allmänt underbart. Så här glad har jag inte varit på länge. Tacktacktack. Inte ens när vi förlorade valet och rött blev blått, trots att jag höll tummarna så hårt jag kunde, blev det några sura miner. Mitt leende kunde inte suddas ut och när alla ser ledsna ut fortsätter jag bara le. Framtiden är ett senare problem, detta är nutiden.

Och nutiden är fin. Riktigt fin. Vädret är fortfarande soligt och dagarna fortfarande ljusa, värmen dröjer fortfaranade kvar och néorna springer barfota till brevlådan varje dag. Jag fasar lite för när graderna kryper ner och vindarna blir hårdare, men jag är för glad för att bli ledsen. Det känns som om någon hällt sjutton koppar varm oboy i mig och värmen aldrig slutar värma. Det är skönt och spralligt och smittar. Jag är en sån som smittar av mig. Är jag ledsen smittar det av sig, är jag glad smittar det av sig. Och just nu är jag en smittohärd i allra högsta grad.

När jag gick på stan idag slog det mig hur skönt Göteborg är. Hur fint det är. Jag har mina favoritaffärer, de där fiken man alltid stannar vid och tittar in igenom glasrutan, klubbarna man dricker glädje och dansar lycka på och människorna som för länge sen blivit delar av mig. Egentligen borde jag vara nöjd och se fram emot allt som finns här. Så nära. Och det gör jag faktiskt med. För första gången på länge känner jag att det skall bli skönt, och väldigt roligt med en vinter till. Här. Med alla jag älskar.

Jordgubbsglass får mig att få sommarkänslor. Pirrande, bubblande sommarkänslor. Att sitta och äta glass ur lådan, framför fönstret på nätterna till tonerna av Gyllene Tider är så underskattat. Det är så otroligt somrigt och glädjande att jag får kramp i mina kinder för att jag sitter och ler hela tiden. Man viftar lite smått på fötterna och nynnar tyst samtidigt som man vickar på huvudet. Sekunderna senare kan man störtdyka ner i havet av täcken och kuddar jag dragit in i mitt rum, och snurra runt ett tag bara för att börja skratta åt just ingenting.
Prova.
Det är underbart.

I kissed you good bye at the airport.
I held you so close to me.
I said ’So here we are now and I can’t stop from crying Lilly’.
And you said ’Hey hey hoo, you know this is the way to go
You will forget about me when I’m on that plane.
Forget about me when I’m on that plane.’


Tonight tonight tonight tonight
I wanna be with you
Tonight tonight tonight tonight
I wanna be with you tonight

Inga kommentarer: