torsdag, juni 01, 2006


Imogen Heap-Hide and seek
Vackraste låten just nu är alldeles förtrollande skör. Jag sätter på högsta volym och låter mig svepas med över ljudvågorna och drömmolnen som skapas i de spröda styckena, när rösten låter som något man drömt. Ibland är saker så vackra att det känns alldeles varmt inombords och man känner sig lugn. Helt lugn.

Dagen idag har inte varit lugn. Hektiskt, stressande. Den har sugit musten ur mig. Jag har inte orkat äta, inte orkat dricka. Inte hunnit. Så nu törstar jag. Jag dricker och dricker men är fortfarande törstig. Irriterande. Imorgon. Jag vågar knappt tänka på det. Ett hus skall städas. Allt skall köpas. Planeras. Hur skall alla få plats? Hur skall jag orka. Klara av det. Jag misslyckades ju. Jag tog inte studenten. Jag har inte studentbetyg, jag har inte högskolebehörighet. Jag är ett fusk. Och det känns.

Jag vet inte hur det kommer gå. Hur jag kommer må. Det känns som om den dagen kommer bli den sista. Det känns verkligen så. Ibland känner jag mig så halv och så svag att jag inte har lust med något. Jag vill ta en biljett härifrån. Vart som helst, bara inte här.

Pappa och jag bråkade idag. Igen. Jag klarar inte av det. Jag orkar inte med det. Det gör så ont varje gång och det slutar alltid i tårar. Ibland kan man älska någon även om man kan leva med den. Och så är det. Jag älskar honom så mycket som det bara går, men jag klarar inte av att vara under samma tak som honom. och det har jag aldrig gjort.

Kris. så mycket tankar så lite ord. Så många saker man inte kan omsätta i skrift. Panikartade utbrott i tårar och hulkningar när man kramar en kudde så hårt att det gör ont i händerna. Huvudet gömt i ett hörne och ögonen stängda. Bröstet fullt med hopplöshet och oduglighet. Jag vet. Jag vet. Jag vet. Jag vet.


Ransom notes keep falling out your mouth.
Mid-sweet talk, newspaper word cut-outs.
Speak no feeling, no I don't believe you.
You don't care a bit.
You don't care a bit.
You don't care a bit.
You don't care a bit.
You don't care a bit.
You don't care a bit.
You don't care a bit.

Inga kommentarer: