måndag, juni 05, 2006


Håkan Hellström-Båda sidor nu.
jag blir alldeles tom och full på samma gång. tom på innehåll och full av längtan. det känns så definitivt nu. så hårt. studenten. jag har gjort det.
jag har passerat gränsen. jag är gammal. jag är fri. jag är arbetslös. jag är förvirrad. jag är tom. jag är drömfylld. jag är borttappad.

det där med kärlek. det är ett problem. jag är halv av mig själv, och även om jag vill ignorera faktum så finns det där likt väl. jag förändras mycket. som alla gör. jag blir inte kär lika lätt. jag tycker om människor, men jag blir inte kär. på gott och ont. förut var det bara jag som blev sårad, nu sårar jag människor.

msnprat på nätterna till klockan sex på morgonen är underskattat. mer sånt. mer diskussioner om ingenting som leder till allt och mer midnattspromenader under stjärnorna (iallafall planer på). kom och promenera vintergatan med mig, och fyll sommarnätterna med hopp.
kom och tänd stjärnhimmeln.

ibland behöver man en smäll på käften för att komma i rätt balans. även jag. på peace and love festivalen får jag förmodligen energi i mina vener igen, och kraft nog att klara hösten. hösten som är fylld av ingenting. vad skall jag göra? det känns så tungt att inte veta. frihet är dubbelt. glädje över att inte ha några tvång, men ångest över att inte veta vad man skall göra.

men;

Kom sommarnätter under stjärnor kom,
med ensamheter dagen om
och om du behöver den finns aldrig gryningen
har sett hur kärlek vunnit.
Försvunnit och förlorat,
och du lämnar de skrattande när du gått
och om du brydde dig säg inte till mig
ge inte bort dig själv.

Jag har sett kärlek från båda sidor nu
från och ge och ta
och ändå ser jag bara kärleksillusioner
och nu minns jag
jag förstår inte kärlek,
inte det minsta.

3 kommentarer:

- johan sa...

Msnprat klockan 6 på morgonen är ju relativt till var man befinner sig i världen. Men aldrig är det underskattat.

Hanna Norlin sa...

ingen kommer någonsin förstå sig på kärlek... det bara händer... jag tror det är meningen, så att man inte ska kunna analysera det i bitar.

du skriver väldigt fint!

Anonym sa...

Jag googlade och kom in på din blogg och det här inlägget.. Hur fick du tag på håkan hellström - båda sidor nu ? tacksam för svar!