tisdag, juli 12, 2005

Det kliar lite över allt efter alla knott som bet mig när jag skuttade hem i bara sönderklippt t-shirt och shorts. Det luktar fränt av allt myggmedel blandat med solkräm, och mitt hår är fortfarande blött.
Alla dessa dofter, känslor och minnen.
Vad betyder det?
Tja, för mig betyder det nog att det äntligen är sommar.
Äntligen!


farmor och farfars trädgård
Min farfar bjöd på bakelse och sockerdricka när jag gick ner för att säga hej, och tja, se till att han levde.


Nathalie och Madeleine tog bussen hem klockan nio efter en heldag på Stranden, och jag njöt av att bara ligga i vattnet och skvalpa runt. Jag tror fortfarande jag har vatten i mitt högra öra.
Vi hoppade på våran jättestudsmatta tills fjärilarna kittlade i magen och man rullade runt av skratt och sommaren var bara sådär perfekt ni vet.
Med saft i magen och solkräm på min näsa var det konstigt om det inte hade varit det.
Man njöt, man skrattade, man lekte, man plaskade, man levde.

Jag har en digitalkamera med, och den är sådär fin, en canon powershot a520. Jag gillar den, och den har försäkring för allt, och ett minneskort på 256 mb. Det passar mig, förstår ni.
Jag sprang runt och tog lite kort innan knotten åt upp mig,och ni får väl bedöma om det är bra eller dåligt.


Nu måste jag återgå till min sömn, för imorgon väntas hårfrisören, stan och strand.
Detta måste vara den bästa sommaren.
Någonsin.

Kvällshimmeln

Inga kommentarer: