måndag, mars 05, 2012

The Lucksmits- T-shirt weather

Hösten försvann för länge sedan
, den lämnade oss åt isen och vintervindarna någon gång i november. Vi halkade runt över isbanorna och slant fram kring gathörnen. Trots att stan tändes upp blev dagarna mörkare och vi skar klyftor ur natten för att låta månen lysa igenom. December kom med adventsljus och luciakronor, men allra mest med Dig.

Idag är det inte december. Inte januari. Inte ens februari. Istället är det de första groende dagarna utav mars, och månen är snart hel. Du lämnade mig för två månader sedan, både på en busstation och sen vid rälsen. Med propellermanschettknappar och nystruken skjorta tog du flyget 900 mil bort igen. Och jag åkte buss 20 mil hem till ekon, och dystra morgnar. Men om en månad ses vi igen.

2011 tog mycket ifrån mig, men gav mig desto mer. En av mina närmsta vänner försvann ur mitt liv, hon finns i min facebookfeed men det är också allt. Drömmen om att hitta en egen lägenhet har fått vänta, men tills dess bor jag här på kullen bland fågelburar och maskroslampor. Det är lite trasigt man får räkna med. Men trots (tillfälliga?) förluster och besvikelser så vann jag ändå storvinst. Jag har fått mig många fina vänner och det där trasiga hjärtat som slog bräckliga slag i mitt bröst under 2010 har äntligen blivit helt.


In i 2012 och våren, sommaren, hösten och vinterns äventyr tar jag med mig er. Hårt hållna i händer och tätt emot mitt bröst, jag gömmer er där hjärtat är som djupast. Du som håller mitt hjärta, och alla ni som håller min hand. Ni som alltid finns där, ni som tröstar, som skrattar, som älskar, som drömmer, som möter mig i mörker lika väl som när solen lyser som starkast. Och vi kanske ramlar gatorna fram ibland, skrapar knän eller missar ett steg men vi gör det i alla fall tillsammans.
Ta min hand så välkomnar vi våren.
Den är nästan här.

And if I'm babbling, please forgive me
But it's the first hint of sunshine
For a week or so, I'd say

And I say Hey, it's a beautiful day
And I', starting to feel a lot better
So wake up, wake up
It's T-shirt weather

Inga kommentarer: